2021 08 15 Protokoll styrelsemöte

 

Protokoll från styrelsemöte söndagen den 15 augusti 2021

 

Närvarande: Boban Kalmar, Eli Tistelö, Mariam Wallentin, Lena Falkheden, Marie-Louise Ceder, Anders Engelbrekt, Claudia Theel, Britt Johansson.

Vi hade en kort incheckningsrunda under punkt 7 då Mariam anslutit sig till gruppen.

  1. Mötet öppnas av Britt Johansson.
  2. Till ordförande för mötet valdes Eli Tistelö.
  3. Till sekreterare för mötet valdes Boban Kalmar och till justerare valdes Lena Falkheden.
  4. Dagordningen godkändes efter några tillägg under punkt 10 övriga frågor.
  5. Föregående mötesprotokoll lästes igenom och godkändes. Lägges till handlingarna.
  6. Medlemsansökningar har inte kommit via mejl till Lena eller Britt trots att flera personer hört av sig om medlemskap. Britt kontaktat Marcus N som är webbansvarig. Ett 10-tal personer väntar på introduktionsträff som är planerad den 5 september. Tyvärr måste denna dag flyttas eftersom flera i arbetsorganisationsgruppen fått förhinder. Lena F får i uppdrag att hitta en ny tid och informera berörda personer.
  7. Britt redovisade den ekonomiska rapporten för kultursystemprojektet. Hon har tillsammans med Anders E, kassör samt Karl F bokföringsansvarig gått igenom alla siffror så att allt stämmer. De interna revisorerna Jesper S och Siv H har även gått igenom alla handlingar och godkänt rapporten. De skickade med ett PM med några synpunkter som Britt och Anders hanterar med vårt redovisningsföretag. Se bilaga 1. Britt kontaktar VGR för att kunna skicka in rapporten. Se bilaga 2 Det har även kommit önskemål om att styrelsen får en liten kurs i ekonomi. Britt kan tänka sig att hålla en sådan och återkommer med förslag på datum.
  8. Anders Engelbrekt har haft kontakt med Sifferservice i Hunnebostrand AB och det skall skrivas ett fast avtal så snart som de fått en uppfattning om hur mycket tid som kan komma i anspråk. Fram till dess har vi ett löpande avtal. Styrelsen ger Britt Claudia och Anders uppdrag att slutföra förhandlingen och skriva ett avtal innan årets slut.
  9. Anders Engelbrekt har tidigare fått uppdrag av styrelsen att undersöka vilka styrelseförsäkringar som finns och ta in offerter. Det enda försäkringsbolag som lämnat in offert är IF. Vi beslutade att ge Anders uppdrag att förhandla ner kostnaden eftersom den som vi fått offert på var väldigt dyr. Styrelsen tar beslut när vi fått en ny offert.
  10. Övriga frågor:

a/Elsa Agèlii har kontaktat Britt eftersom hon har ett syprojekt i Indien där kvinnor broderar och syr tygkassar. Hon undrar om dessa kan säljas i vår butik. Styrelsen beslutade att vi skall sälja dessa och att Britt kontaktar Marcus/sortimentsgruppen angående detta. Han får kontakta Elsa för de praktiska sakerna.

b/Lena Falkheden redovisar det överskott 23 852 kronor som vi fått från föreningens sommarcafèvecka. Kassörerna tar med sig frågan om hur vi skall redovisa dessa pengar i bokföringen till Sifferservice.

c/Claudia tar ansvar för att berätta om inköpsföreningen för de nya studerande på Gerlesborgsskolan.

d/ Den 26 augusti startar butiken med bemanning och även höstens första torsdagssoppa. Styrelsen beslutade att föreningen bjuder på soppa och fika den dagen.

e/ Mariam har ett förslag om att vi skall använda en gemensam Google drive för styrelsens alla dokument och kommunikation. Det kanske kan göra det lättare att hitta och hålla koll. Anders har med ett förslag till nästa möte och fram till dess så funderar styrelsen på förslaget.

  1. Mötet avslutades

 

…………………………………………                                                           ……………………………………………….

Eli Tistelö                                                                                           Robert Kalmar

Ordförande                                                                                        Sekreterare

 

…………………………………………………

Lena Falkheden

Justerare